Att få fördomar bekräftade

Jag var ju i Solnahallen igår och tittade på innebandy, AIK - Storvreta.
Varje gång jag varit på match där så är jag lika beklämd över hur folk beter sig,
ingen annanstans får vi vara med om "supporters" som missköter sig så.

Vuxna män som sitter och skriker könsord osv efter våra spelare.
Som efter att det egna laget gjort mål firar det genom att skymfa motståndarna
i stället för att glädjas med sitt lag.
Vuxna män som sitter med små barn i knät och skriker "finnjävel" och könsord
och verkar tömma hela sitt ordförråd efter motståndarna.
Ja du läste rätt, vuxna män med små barn i knät sitter och skriker sånt.

Vad ska det bli av dom barnen?
När dom växer upp och tror att det är så man beter sig.

Conny Vesterlund säger på innebandynytt:
"Under sista 10 lyftes vi fram av våra supporters. De hjälpte enormt"

Jag skulle vilja se Conny, Jihde mfl ta avstånd från dessa "supporters".

Det är ju tack och lov inte alla AIK:s supporters som beter sig illa, utan en
klick som tyvärr överröstar dom andra.

Kommentarer
Postat av: aalexandra

sånt är ju verkligen barnsligt..

2008-02-18 @ 15:03:34
URL: http://lolabrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0