Nu börjar det....

Nu äntligen börjar det, i morgon är det SSL-premiär i Fyrishov,
Järfälla Spiders är motståndare i säsongens första seriematch.
Dags för blixtar och dunder när Storvreta springer in på planen,
dags för publiken att visa sin uppskattning och sitt stöd till laget.
Dags för killarna att visa publiken vilka entertainers dom är.


Storvreta IBK:s herrar 2008/2009                     Foto: Timo

Det hade varit hur kul som helst att vara där, att sitta på min plats vid premiären,
men jag har till slut bestämt mig för att följa med mina kollegor ut och äta.

Vi ska ha enhetsmöte och arbetsplatsträff i morgon och efter det så skulle firman
bjuda på käk på T.G.I. Fridays. Jag har varit mycket tveksam till att gå med ut,
det känns inte helt OK att sitta med där bland alla glada människor som ser
fram mot sina nya roller i den nya organisationen när jag inte har någon plats i den.
Men eftersom jag mår bättre nu och vi ska fira våra kollegor som har fyllt år,
två 60-åringar och en 50-åring, så har jag bestämt mig för att följa med.

Just nu är jag mer orolig för enhetsmötet, där kommer det väl att pratas en del
om det nya. Så länge dom inte börjar dra på på om vad kul och spännande det ska
bli med det nya så ska jag väl klara mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0