Kön



Så förnedrande för Caster Semenya att behöva bevisa att hon är kvinna.
Det som skulle bli hennes stora dag blev inte som hon hade hoppats.

Att frågan om hennes kön skulle kunna komma upp borde man väl kanske
ha kunnat förutse hemma i Sydafrika, alla som tittar på henne måste ju
förstå varför frågan ställs.
Hennes röst, hennes utseende och sätt att röra sig, allt är ju manligt.
Hennes förbund hade ju kunnat undvika alla spekulationer genom att
vara förberedda med att ha tydliga papper på hennes könstillhörighet.

Det måste kännas fruktansvärt att vi alla, eller i alla fall nästan alla,
funderar och spekulerar.

*     *

Någon innebandymatch ska jag försöka se under helgen, det ska bli kul.
Det var ju en hel evighet sedan jag såg innebandy senast, har väl inte sett
något sedan SM-finalen i Globen.
Säsongsbiljetten till Storvretas matcher är inköpt, nu är det inte långt kvar
tills det sätter igång igen. Spännande i år att se hur det går för Sirius i SSL.
Gissar att det blir ett antal av deras matcher som jag kommer att gå på också.

*     *

Budgivningen gick inte som vi önskade i morse, så Emma får fortsätta att leta.


Kommentarer
Postat av: Ida

Heja för mig också,kommer vara hemma,känner mig hängig :(

2009-08-22 @ 12:01:42
Postat av: Lars





Det kanske är DU som är osäker på din sexualitet som inte kan låta bli att ifrågasätta att en brud kan se ut som Caster?



2009-08-23 @ 14:56:03
Postat av: Mona

Lars

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.

Vad har min sexualitet med att göra att hon ser manlig ut?

Jag har aldrig ifrågasatt hennes sexuella läggning, jag tycker bara att det är tråkigt att hon ska behöva bevisa att hon är en kvinna.

2009-08-23 @ 15:14:07
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0