Idrott och fylla

Såg att Gittan hade kommenterat elitidrottsmän/kvinnor och fylla.

Om man spelar på elitnivå så föväntar jag mig att man gör det för att man älskar sin
sport och vill göra bra ifrån sig.
Har man varit ute och festat kvällen före match så finns det inte en möjlighet att man
kan göra sitt bästa. Som supporter så förväntar jag mig att spelarna gör sitt bästa i
varje match, sedan kan ju inte alla vara på topp hela tiden.
Men hänger man inte med pga man varit ute och partat så gör man bort sig ordentligt.

Naturligtvis måste även spelarna få ha lite kul, men inte dagarna före match.

När jag var yngre så var det alltid sportkillarna som festade hårdast.
Jag hoppas att det inte är så längre, att man kanske förstår nu vad en fylla gör med
kroppen och hur mycket träning man kastar bort på en fylla.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Helgesson ångrar nog att han var så het efter ligacupmatchen mot Storvreta att han
försökte ta sig in till domarna som låst in sig i domarrummet, han använde tydligen
både händer och klubba på dörren och det är ju kanske inte så smart.
Det blir en lång vila för Helgesson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0