Slut på trevandet i sovrummet

Hur kan helgerna gå så otroligt fort?
Visst går väl dom dagarna med dubbel hastighet mot dagarna i veckan?

Det känns som att jag inte hunnit med något alls dom här dagarna men så är det väl naturligtvis inte alls. I lördags var svärmor och hennes sambo här och åt middag och senare på kvällen kom grannarna in en sväng. Idag åkte vi och handlade lite grejor och jag fick glädjen att göra av med mera pengar. Bla en ny taklampa till vårt sovrum, så att jag slipper treva runt där inne bland mina kläder i halvmörker längre.
Men när det L-P skulle in en sväng på IKEA stannade jag utanför, det blev billigast så.

     

Elliott verkar ibland tro att han är en Doberman och ibland tror han att han är en katt som sitter på ryggstödet till soffan och spanar ut.
På tal om soffa så börjar jag bli orolig att dom nya sofforna kommer att vara alldeles för stora. Dom ser inte så stora ut i butiken, men i ett rum som inte är så där värst stort och det finns två vanliga dörrar och en terassdörr att ta hänsyn till när man möblerar blir det lite knepigt.
Så nu finns det två spänningsmoment, kommer sofforna i tid och passar dom?

*     *

Såg att man funderar på att stoppa vuvuzelorna under VM.

 

Det lär inte bli någon lek att försöka med det, gissar att man kommer att stöta på motstånd om man försöker ta bort dom från arenorna. Visst är det irriterande, men nu känns det som att dom är en del av det hela.
Men jag undrar hur man skulle palla med att sitta på en av arenorna med allt det där tutandet runtomkring sig, snacka om att få tinnitus.
Dubbla öronproppar och hörselkåpor?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0