Böcker och rasister

Nu ser det ännu värre ut än i vanliga fall i vardagsrummet.
Jag håller på och flyttar upp mina bokhyllor på övervåningen, har fått upp en hög och en låg ännu så länge. Nu måste jag få upp minst två höga till innan jag är nöjd, nu är det inte så kul med snedtak som gör att det inte går att fylla ut väggarna på övervåningen.



När jag flyttade ihop pocketböckerna så fyllde dom en hel bokhylla, och då har jag ändå lagt undan en del böcker. På översta hyllan står alla böcker som jag har på lager, dom som jag ännu inte har läst. För så är det ju, det måste finnas olästa böcker hemma.
Sedan ska jag få upp alla vanliga böcker som står i dubbla rader i bokhyllorna, det får bli morgondagens jobb om det det regnar. Skiner solen så tänker jag banne mig försöka ligga ute i stället.

*     *

Hade någon väntat sig annat än att det skulle bli våldsamheter vid högerextremisternas demonstration i Västerås idag? Jag blir så förbannad över att dom ska använda sig av händelser och personer som inte sympatiserar med dom. Inte nog med att Beatrice anhöriga ska leva med att flickan har mördats, nu ska man behöva stå ut med att hennes öde används av rasisterna också.
Tragiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0