HLR

Idag borde jag haft gummistövlarna på mig när håriga killen och jag var ute och gjorde från oss. Eller jag halkade mest runt i smält snö och blankis medans han gjorde det han skulle. Vi fick vada fram i vattnet kändes det som, det här blir livsfarligt när det fryser på lite igen.

Prinsessan var hos farmor och fikade på eftermiddagen, hon gillar verkligen när håriga killen är här. Hon busar för fullt med honom och skrattar så gott när han jagar efter henne, eller kanske snarare efter den sockerkaksbit hon har i handen.
Hon gick fram till datorn och ville se på bilder på Prinsen, hon sa hans namn och pekade på datorn. Så mysigt nu när det går att kommunicera mer med henne och förstå ungefär vad hon pratar om. Ungefär, för det är ju mycket konstiga ord som forsar ur den lilla munnen.


Iphonen räddar liv.

Ja, nu var det ju inte så att det var iPhonen som själv räddade livet på killen utan att hans tränare hade laddat ner en app som talade om hur han skulle göra hjärt-lungräddning.
Alla människor borde få lära sig HLR, men har man inte gått någon kurs så kan man i alla fall ladda ner appen och försöka förstå vad man ska göra när det oväntade händer. Röda Korset har en app där man med ljud får instruktioner hur man ska göra, det kan vara en bra påminnelse också för när olyckan är framme är det nog lätt att man glömmer hur det var man skulle göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0