Huset fullt, glädje och sorg

I kväll har jag haft huset fullt med kärlek.
I kväll har jag haft två döttrar, två svärsöner, ett barnbarn och en hårig kille här hemma.
Så mysigt att ha dom här hemma igen, och så skönt att alla finns i samma land igen.

Lilla prinsen blir kvar till nästa vecka, härligt att veta att i morgon när jag vaknar kommer jag antagligen att höra honom. Glad eller ledsen, det visar sig.

* * *

Har suttit vid köksbordet och jobbat idag eftersom det var dags för ett besök hos sjukgymnasten igen. Det känns alltid mycket tryggare att göra alla rörelser när jag är hos honom, då litar jag på att det inte kommer att gå snett.



"Det ser vackert ut", sa han idag.
Knappast, tänkte jag där jag stod framför spegeln och gjorde rörelser, med bara kjol och BH på mig. Ingen rolig syn som mötte mig i spegeln, bleka fettvalkar (som jag inte tänker visa på bild) som hängde över kanten på jeanskjolen. Men så kom jag på att han intresserar sig ju bara för hur axeln rör på sig, och har inte koll på några andra delar av mig.

Och vad vet jag, han kanske hade rätt. Det var säkert vackert, det han såg.

* * *

Efter besöket hos sjukgymnasten fick jag åka hem igen och fortsätta jobba en stund för att sedan använda lunchen till ett farväl.
En av mina vänners mamma begravdes idag och jag kände att eftersom jag hade möjlighet så ville jag vara med och ta avsked. Begravningar är ju alltid jobbiga, men det är fint att samlas och få ett avslut. Jag var inte med på samlingen efter kyrkan eftersom jag måste hem och fortsätta jobba, men jag fick i alla fall tillfälle att krama om familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0