Toivonen, Bajrami och jag

Av någon anledning blev jag lite sen i morse, och när jag körde in på parkeringen vid stationen såg jag tåget stå inne vid perrongen och sakta börja rulla iväg.
Tur att ni inte kunde höra vilka ramsor jag drog då.
När jag började köra hemåt igen bestämde jag mig för att eftersom jag ändå inte hade något tågkort så kunde jag lika gärna ta bilen hela vägen. Det kändes lite onödigt att åka alldeles ensam i bilen, men så skönt det var. Både att komma iväg på morgonen och komma hem mycket snabbare än vanligt.

* * *

Innan jag åkte från jobbet måste jag gå och kika lite på våra gäster.
Eftersom firman är sponsor till Sveriges fotbollslandslag så brukar vi få besök av några av spelarna någon gång per år i samband med landskamp. Idag var det Ola Toivonen och Emir Bajrami som hade dragit vinstlotten och fick komma till oss för att först bli intervjuade av Viasats Ola Wenström och sedan skriva autografer och bli fotograferade.

* * *

Stackars (boll)Kalle! Inte kul att vara den som gör en sådan tabbe.

* * *

I morgon är arbetsplatsen vid köksbordet, det för att på eftermiddagen ska vi gratulera barnens kusin som tar studenten. Det är ju strålande avslutningsväder, kul för alla som slutar skolan. Och även för alla oss andra också så klart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0