Doftar kantarell

Det doftar kantarell här hemma, helt underbart.
Jag var inte med och plockade svampen, men jag ser fram mot att äta av den.
Det får bli en svampmacka efter jobbet i morgon.
 
* * *
 
Kul med en idrottsgala i Uppsala, kul att lokala idrottare får uppmärksamhet.
Men hur tänkte man när man bestämde datumet?
Storvreta, ett av dom framgångsrikaste laget i staden, har ett helt gäng landslagsmän i truppen och så lägger man galan mitt under innebandy-VM.
 
* * *
 
Den här helgen har inte varit nyttig, i fredags efter kräftorna väntade en Napoleonbakelse på mig och igår efter middag på stan klämde jag i mig en stor jädra våffla med tre kulor glass, mjukglass OCH grädde och topping.
Ni hör ju, det här håller inte.
Idag blev det en timmes promenad, som om det skulle kunna kvitta allt jag har tryckt i mig.
Men det gör lite nytta i alla fall.
 
* * *
 
I helgen har det varit reggaefestival, men i år har den flyttat från Uppsala till Furuviksparken.
Vad jag förstår har det varit en trevlig tillställning, prinsessan får avge rapport för farmor om hur det var nästa gång vi träffas.
Jag kan ju bara tänka mig hur mycket lilla prinsen skulle ha dansat om han hade varit med, honom rycker det ju i så fort han hör musik.
Han hade väl dansat tills han somnade av utmattning.
Ser ni en hemköpaffisch med en liten kille som badar i en diskho, så är det vår lilla prins. Hans första modelluppdrag, vi får väl se om det blir fler.
 
* * *
 
Hmmm, undrar om jag inte måste följa med min kollega på fotboll snart.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0