Tidig väckning

Vad är det första jag ser när jag tar telefonen på morgonen för att kolla hur mycket klockan är?
Naturligtvis är det tågförseningar!
Kontaktledningsproblem vid Solna, jag bävar som sagt inför att börja åka till jobbet igen.
 
* * *
 
Det är då ingen vila att ha en två-åring i huset, men så otroligt mysigt.
Eller kanske inte så där jättemysigt när han vaknar kl 6 på morgonen och tycker att det är dags att gå upp. Mormor tycker att det är alldeles för tidigt att gå upp på en semesterdag, så hon var glad att hon slapp vara den som fick börja dagen så tidigt.
 
Igår hade vi glädjen att ha båda trollungarna här en stund, underbart.
 
 
Vilken skillnad det är på att vara två och tre år, så roligt att höra hur kloka treåringen pratar om vad den lilla tvååringen kan och inte kan göra.
 
* * *
 
Det blir naturligtvis en hel del OS-tittande, det går ju liksom inte att undvika.
Jag kan nog titta på det mesta, men simning och segling är väl det som jag undviker om jag kan. Simningen ledsnade jag ju ganska så fort på, otroligt hur många tävlingar dom kan hålla på med där. Drog man ner på antalet där så fick det plats med lite nya idrotter under OS.
 
Det var tydligen inte alla som såg fram mot den spännande 100-metersfinalen igår.
Han ångrade nog sitt tilltag när han hade nyktrat till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0