Kaos

Kl 13:30 ringde min jobbtelefon.
"Mona, du måste åka hem NU!
Man säger på radion att dom som ska ta sig från Stockholm till Uppsala bör åka nu, för det kommer bara att bli värre"
 
Min kollega satt i en annan stad men bekymrade sig för om jag skulle kunna ta mig hem från Solna i snöovädret. Visst är det väl otroligt omtänksamt.
 
Jag packade på mig alla kläderna och pulsade iväg, inte den vanliga vägen eftersom Upptåget var inställt. Det fick bli till att ta mig in till Stockholm Central och där lyckades jag komma med på ett tåg som skulle vidare mot Falun. Eftersom vädret var som det var så hade man vänligheten att låta oss Uppsala-pendlare åka med på det tåget idag, vilket jag var mycket tacksam för.
 
Min hemresa gick mycket smidigare än jag befarade att den skulle göra när jag lämnade jobbet, men i morgon kanske det är bäst att jag tar ett alternativt färdmedel.
 
 
I morse när jag gick i snöyran till jobbet började jag fundera över min mentala status.
Jag kom på mig själv att tycka att det var ganska mysigt att gå där med snön yrandes, men det var väl antagligen för att jag visste att jag bara hade 15 minuters promenad kvar innan jag var framme på jobbet och kunde komma in i värmen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0