Så mycket..... musik

I söndags hamnade jag hastigt och lustigt på konsert, Orphei Drängars jubileumskonsert.
Under 50 år har kören haft sin Caprice och nu fick jag för första gången tillfälle att få vara på plats. Jag hade inte köat själv ute i kylan för biljetten, vilket annars brukar behövas för dom som inte har någon anhörig i kören.
 
Förutom den otroligt duktiga kören så fick jag se och höra Ola Salo, Henrik Dorsin och Elin Rombo. Alla tre gjorde riktigt bra framträdanden men den som gjorde störst intryck på mig var Elin Rombo. Jag måste erkänna att jag hade ingen aning om vem hon var när hon kom in på scenen, men vilken pipa den tjejen har.
 
Här kan du läsa vad UNT:s utsände tyckte om konserten.
 
* * *
 
Som om inte det vore nog så hamnade jag hastig och lustigt på konsert på måndagkvällen också, Malena Ernmans julkonsert.
Den tjejen kan ju sjunga hon också, ibland så att jag fick rysningar.
Jag var väl kanske inte riktigt lika lycklig efter konserten som UNT:s recensent, men det var en mycket trevlig kväll.
 
Så här mycket "finkultur" vet jag inte när jag fått på så kort tid, all vacker musik gör gott i själen.
 
Skulle ni fråga mig vilken av Elin Rombo och Malena Ernman som jag gärna skulle vilja höra igen så är svaret ganska enkelt.
Utan en sekunds tvekan väljer jag Elin Rombo.

Hon var för mig en större upplevelse, hon sjunger otroligt vackert och så var hon riktigt rolig i sketcherna tillsammans med Henrik Dorsin och Ola Salo.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0