Glädje och sorg

Var tog den här veckan vägen?
 
Förra helgen fylldes huset med släkt och vänner och glädje när vi hade 2-årskalas här.
Vi hade tur och passade in födelsedagen på en regnfri dag så det gick att vara ute i trädgården som planerat. Underbart att få ha alla barn, barnbarn, kusiner och alla andra här hemma. Det är ju inte så ofta som vi får tillfälle att träffas så här alla tillsammans.
 
* * *
 
Sommarlunch på Grodhavet med underbara kollegor, så mysigt.
 
* * *
 
Utnyttjade min födelsedagspresent från barnen igår, ett besök på Uppsala Spa & Skönhetsvård där jag först agerade middag åt Garra Rufa fiskarna och sedan fick en välbehövlig pedikyr. Så snygga tånaglar som jag har nu har jag då aldrig haft tidigare.
 
              
 
* * *
 
Torsdagen har pendlat mellan glädje och sorg.
Dagen började bra med en sovmorgon, det var så skönt att titta på klockan när jag vaknade och inse att på jobbet hade man klarat av nio-fikat redan.
Så var det dags för den sorgliga delen av dagen, begravning.
Hur konstigt det än låter så var det en trevlig begravning, fint och varmt i kyrkan och trevliga samtal vid samlingen efteråt.
Sedan var det dags för glädje igen, födelsedagskalas i Skyttorp.
 
* * *
 
Ganska skönt att jag inte berördes av tågkaoset idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0