Gudinge, ett svart hål på Telenors karta

 
Hemma igen efter ett par dagar ute i Gudinge.
Idag när vi åkte hem var det underbart sommarväder med strålande sol, men riktigt så har det ju inte varit alla dagarna.
När man är internetberoende som jag är så känns det allt lite konstigt att inte ens kunna sitta och slösurfa på iPhonen när det regnar, eftersom Telenor struntar i att se till att det går att kommunicera via dom på något sätt där ute.
Jo, när jag sitter ute i båten går det bra att få uppkoppling men det är ju inte så där jättekul att behöva åka ut på "sjön" när jag bara vill kolla Facebook eller läsa ett mail. Det är heller inte så kul att säga att visst kan du ringa, men förvänta dig inte att du ska kunna prata med mig. Även om det går fram någon signal så kan jag antagligen inte höra vad du säger eller så bryts samtalet så fort jag svarat.
 

 
Glädjen var stor i den fiskande delen av familjen när det en morgon fanns 19 abborrar i nätet och ännu större när dom morgonen efter kunde räkna in 44 abborrar och 7 mörtar.
Det jublades väl kanske inte lika mycket när det tog halva dagen för dom sedan att ta rätt på fiskarna, men nu ligger dom i frysen och väntar på att bli uppätna.
Ja, abborrarna alltså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0