Min sommargåva

Idag var jag och lämnade min sommargåva på Blodcentralen, Akademiska sjukhuset.
 
 
Min sommargåva till någon okänd, någon som behöver mitt blod.
Jag läste att vi är bara 3% av befolkningen som lämnar blod, det är ju bara för dåligt.
 
Du som är över 18 år och inte har några särskilda hinder som gör att du inte kan lämna blod, ta del av informationen på den här sidan och fundera på om inte du kan dela med dig du också.
Vi vet aldrig när vi själva eller någon närstående råkar ut för något och behöver få blod.
Och även om det inte är någon vi känner så behövs det blod varje dag på våra sjukhus, det är alltid någon annans anhörig som behöver på hjälp med nytt blod.
 
Skänk 4,5 dl blod och 30 minuter av din tid, det kan rädda liv.
 
* * *
 
Det är ganska skönt att kunna läsa sådana här artiklar om tågelände och känna att jag skiter i om det är fixat eller inte till i morgon, jag har ju semester och behöver inte bekymra mig ett dugg för om tågen går eller inte.
 
* * *
 
Igår gratulerade vi äldsta dottern på hennes födelsedag.
Helt otroligt att jag har så vuxna barn, det känns ju som att den där varma sommaren när hon kom till oss var alldeles nyss. Nu har ju många somrar, varma och kalla, passerat sedan dess och hon har sin egna lilla sommarson.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0