Sjuka människor

Tänk så många sjuka människor det finns.
Då menar jag inte dom som har en förkylning eller en kroppslig sjukdom utan tex den här mannen. Han som skar av fruns läppar och sedan åt upp dom, för att se till att hon aldrig skulle kunna kyssa någon annan.
Vilken idiot!
 
 
Idag fick vi höra det nya talande utrymningslarmet på jobbet.
Lagom vid morgonfikat så började det tjuta, en röst talade om för oss att det hade utbrutit en brand och att vi skulle genast utrymma. Som tur är så passerade jag mitt bord på väg mot nödutgången så jag kunde ta med mig både jacka och paraply, vilket kändes väldigt bra eftersom regnet fullkomligt vräkte ner.
Tack och lov var det inte värre än att det hade regnat in i huset och vattnet hade orsakat en kortslutning någonstans. I stället för att sura över att vi var tvingade att gå ut i regnet får vi försöka vara glada för att det inte var en riktig brand, nu blev vi bara genomvåta och allt arbete stod still i huset under ca 30 minuter.
Det hade ju kunnat vara mycket värre än så.
 
* * *
 
Tur att SOS Alarm bandar sina samtal så att det går att få fram varför den här kvinnan inte får någon ambulans när hon håller på och förlorar sitt ofödda barn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0