Hej och hå

Dags att flyga ner till Skåne igen, andra gången på två veckor.
Men den här gången kan jag antagligen inte räkna med någon lunch utomhus.
 
* * *
 
Obama segrade, det var väl en himla tur.
 
* * *
 
Hur funkar det att ha med sig en tvååring på en SSL-match?
Den frågan har jag nog svaret på under lördagen.
Prinsen ska tillbringa helgen hos mormor och morfar och då får han hänga med mormor på match. Gissar att jag får se till att ha laddat ner lite spel i telefonen så att det går att få honom att sitta still i alla fall ett tag.
 
* * *
 
Idag försvann strömmen på jobbet, och inte bara på jobbet utan i hela Solna.
Jag satt i matsalen och hade börjat äta när det blev mörkt, men det var många som fick vända när man inte kunde fixa fram någon mer mat. Det största traumat var nog ändå att vi inte kunde få något kaffe, kaffe på maten är ju något heligt.
Gissa om det blev rusning till kaffemaskinen när strömmen kom tillbaka efter någon timme.
 
* * *
 
Vad är det här med alla tågförseningar?
Vintern har inte hunnit börja och det är redan i full gång.
Strömmen går, kontakledningar rivs ner och det är signalfel stup i kvarten.
 
Sluta snacka om nya snabbtåg och annat ni dillar om!
Se till att den tågtrafik som redan finns fungerar först.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0