Kapad

Har suttit hemma och jobbat idag, det är ju på gott och ont.
Otroligt skönt att kunna ha väckning 7:25 i stället för 5:00, och ändå sitta vid datorn och börja jobba kl 7:30. Den biten skulle jag kunna vänja mig vid. För att inte tala om det där att slippa fyra timmars restid, det vore helt underbart om dom timmarna försvann.
 
Men det är ju så otroligt tråkigt att inte ha några kollegor, att sitta här alldeles ensam.
Jag förstår inte folk som gillar att sitta så här, någon dag kan vara skönt men sedan vill jag tillbaka till mina härliga kollegor igen.
 
* * *
 
En annan fördel med att jobba hemma var att jag fick tid att gå och klippa mig.
Kan inte komma ihåg när jag kapade håret senast, en evighet sedan i alla fall.
Nu känner jag mig i alla fall skitsnygg, men det har nog gått över till i morgon.
Då är allt som vanligt igen, lite mer välklippt bara.
 
 
I helgen hade vi glädjen att få ha hand om lilla prinsen, han kom på fredagen och åkte hem igen på måndagen. Härligt att få ha honom hos oss flera dagar, kul att se vad fort utvecklingen går hos en tvååring. Det hinner hända massor mellan gångerna vi ses.
Som ett steg i hans utveckling fick han följa med på innebandymatch, Storvreta-Helsingborg.
Jag lite orolig över hur det skulle gå eftersom han aldrig varit på något sånt tidigare, om han skulle kunna sitta still så att jag skulle kunna se något av matchen.
Men jag kunde sitta lugnt och titta på matchen, E hade fullt upp med att titta på allt som hände. Det skulle klappas händer mest hela tiden, tur att det var en match med många mål.
Åt rätt håll.
                                                                                                                                                               
          
 
"Roligt", var kommentaren när vi lämnade Fyrishov.
Så vem vet, han kanske dyker upp på fler matcher framöver.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0