Nördtider

Nu är vi äntligen där, dags för slutspel.
 
Sista omgången i SSL spelades igår och vi var ju redan klara seriesegrare och gårdagens match spelades mot Karlstad som slutade längst ner i tabellen. Så den matchen var inte så intressant att följa, det var mer intressant vilka lag andra lag som skulle ta sig till slutspelet. Det var ett par lag som hade kniven mot strupen och slogs för sin heder och en plats i kvartsfinalerna.
 
Direkt efter matcherna var slutspelade och tabellen fastställd skulle kvartsfinalmotståndarna utses. Eftersom Storvreta vann serien så fick vi välja först, av ett av lagen på plats 5-8. Jag var helt övertygad om att vi skulle välja Caperiotäby men till min förvåning och besvikelse valde vi Granlo.
Förvånad eftersom jag trodde att man skulle välja ett lag som fanns mer i närområdet.
Besviken eftersom jag nu inte kommer kunna åka med och titta på bortamatchen.
 
Jag får nog be mina kollegor om ursäkt redan nu, det kommer att bli mycket innebandysnack nu ett tag. Förhoppningsvis from till 13 april, och ganska troligtvis i veckan efter också i så fall.
Dom, mina kollegor, tycker att jag är lite nördig, men det kan jag ta.
 
Håkke, vad säger du?
Det kommer att bli grymt roliga matcher.
 
* * *
 
Jag var borta på middag igår så jag såg inte hela finalen i Melodifestivalen.
Men var tror ni? Vann rätt låt?
Jag har ingen som helst aning.
 
* * *
 
Veckan som kommer börjar i lite lugnt tempo för att trappa upp.
På torsdag är frissan inbokad och så fort jag fått av mig skynket rusar jag till Fyrishov för första kvartsfinalen, och så Ålandskryssning med en massa gamla kollegor på fredag.
Det kommer att bli riktigt kul!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Håkke

Godmorgon Mona!

Ja,vad säger man....
Storvreta eller Falun ?
Spelar nog ingen roll...
NÄSTAN lika svårt om vi fått Falun också.
Men kul att världens bästa innebandylag visar
upp sig i Sundsvall åtminstone en gång till denna säsong, eller kan det bli två gånger...*blink*

2013-03-11 @ 09:07:42
Postat av: Mona

Ja du, Håkke!
Först, grattis till slutspelsplatsen!
Häftigt att få spela slutspel första säsongen i högsta ligen.

Det här kan bli tufft, jag är rädd för att det kanske inte går på tre raka i den här serien ;)
Tyvärr så har jag ju inte möjlighet att åka upp på söndag och om det skulle bli ännu en match där uppe lär ju den ligga i veckan så då blir det ju också svårt att få till det hela.

2013-03-11 @ 10:19:03
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Håkke

Stort GRATTIS,Mona!

För egen del kan jag säga att det känns SURT,modell större.
Men härligt, att man inte behövde skämmas för pojkarna.

Läste nyss UNT... Henrik Stenberg tyckte att Granlos 4 och 5'e mål var enkla och billiga...vad menar karln? Och hur gick det till att han fick spela??? Nån lyckades plocka bort 2 matcher från hans avstängning på 5 matcher.... är nog bara ett lag av Storvretas kaliber som lyckas med sånt.
Näe,nu kammar vi luggen och bröstar upp oss för nästa match... Trevlig helg!

2013-03-15 @ 09:03:33
Postat av: Mona

Tackar!

Jag måste hålla med om att några av era mål berodde på att vi slarvade :)

Jag tycker att 3 matcher var ett mer rimligt straff för Henke. Tror det hade varit olyckligt för innebandyn om man stått fast vid 5 matcher.

Jisses vad spännande det var igår.
Otroligt frustrerande att vi lät er göra målen och inte kunde se till att ta ledningen. Trodde hjärtat skulle stanna ett par gånger under matchen.
Hur ska vi klara av en sån här matchserie?
Vi får äta lugnande innan matcherna tror jag.

På söndag kopplar jag upp datorn till TV:n och kollar, gissar att det blir minst lika spännande då.
Jag laddar inför matchen med att åka till Åland idag.

Trevlig helg!

2013-03-15 @ 09:29:53
URL: http://monaspusselbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0