AIK:s manifestation mot våld

Nu ställer Sebastian Myrbäcks lagkamrater upp och ordnar en manifestation mot våldet
genom att bära speciella uppvärmningströjor vid matchen mot Jönköping på söndag.
Peter Fischerström kommer även att hålla ett kort antivålds-tal innan tekning.
Härligt att se att klubben på det viset gör en markering.

Det ska bli intressanat att följa amerikanska ambassadens agerande i frågan.

Annars så är ju kanske inte AIK den klubben man tänker på först vid manifestationer
mot våld. Iofs så är ju innebandyn ganska förskonad från hjärndöda "supporters",
det är inte ofta man får läsa om att det händer tråkigheter kring sportens arrangemang.
Enda gången jag har hört talas om att det hänt något vid någon av våra matcher var
när vi hade just AIK på besök för något år sedan och en man ur deras klack misshandlade
en 12-åring på en av toaletterna.

Sådant vill vi inte veta av, så därför hoppas jag på stort genomslag för AIKs
manifestation på söndag.




Kommentarer
Postat av: supermamma

Ja det hoppas jag också! Det är så tråkigt och hemskt med allt våld!
Trevlig helg!

2008-02-29 @ 14:39:53
URL: http://supermamma.blogg.se
Postat av: Hasse Blomkvist

Det är ju verkligen helt sinnessjukt att en människa ska kunna gå omkring och slå ner vem fan man vill utan att drabbas av en påföljd.

Diplomatisk immunitet? Så fan heller. Öga för öga säger jag.

Tankar till Sebbe med familj och ett stort hjärta till AIK som manifesterade!

2008-03-03 @ 23:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0