Inte lätt vara domare

Ibland undrar jag varför någon överhuvudtaget vill bli domare.
En bra domare ska inte synas sägs det och tyvärr så tycker jag att dom
flesta domare jag kommer i kontakt med syns.
Det är naturligtvis inte lätt att hänga med i allt som händer på planen,
men för det mesta verkar inte domarna veta vilken nivå dom ska lägga sig på.
Det som vinkas bort i ett skede blir plötsligt en utvisning i ett annat och tvärt om.
Som spelare måste det vara frustrerande att inte veta hur domarna tänker,
vad som är acceptabelt och vad som dom tänker slå ner på.
Naturligtvis så vet spelarna att vissa saker absolut inte tolereras, men det finns
ju ett gränsland.

Den här domaren ångrar nog ordentligt att han gav sig in i den här leken.


Kommentarer
Postat av: Markus

Svar: Ja, det förutsätter dock att man har en väska med sig. :)

2008-02-09 @ 14:05:18
URL: http://www.metrobloggen.se/pendlarhuvud
Postat av: Markus

Svar: Ja, jag kanske annars kan ha en toarulle i ett snöre runt halsen. ;-) Öh...

2008-02-09 @ 14:17:39
URL: http://www.metrobloggen.se/pendlarhuvud

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0