Kranberg, och så lite Lorendahl

Hur tänker dom?

Falun har före slutspelet varit i kontakt med Kristoffer Kranberg för att försöka värva honom.
I fredags anmäldes han till bestraffning efter att, inte för första gången, ha betett sig illa under match. 

"- Faluns Sportchef Andreas Olsson ville alldeles nyligen att jag skulle göra en övergång till Falun.
Nu gör de allt för att få mig avstängd. Vad vill de egentligen? frågar sig Kristoffer Kranberg."

Vad menar karln?
Skulle dom låta bli att anmäla honom? Ska han få bete sig hur som helst?
Han är inte den enda som går över gränsen i AIK, men man behöver ju inte bevisa sin dumhet så tydligt.

Min favorit, Schmidt, får skölja munnen med såpa och se dagens match från läktaren.
Lika så bra det tycker jag.

Jag hyllade AIKs manifestation mot våld för några veckor sedan, men det är tydligt att den
gäller bara för våld som utövas MOT AIK-spelare och inte AV dom.

Henrik Lorendahl verkar i alla fall ha vettiga åsikter:
"- Men jag vill få bort sånt här, det ser ju inte bra ut.
Domarna borde ha en tätare dialog med lagkaptenerna.
Och efteråt borde man gå in och kolla på videosekvenser och stänga av spelare, för att stävja det."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0