Pårökta innebandyspelare?

En av Superligans profiler åtalas misstänkt för ringa narkotikabrott.
"Jag röker gräs så gott som varje dag", säger han i polisförhör.

Jag blir så otroligt ledsen när jag läser sådana här saker.
Varför en så duktig idrottsman förstör sin kropp med narkotika kan jag
inte förstå. Det är inte första gången han är i lag med polisen, han var
berusad och stökig på krogen för ett par år sedan och fick böter för att
ha gjort motstånd mot ordningsvakterna som skulle avvisa honom.

Gissar att det har varit många kontakter inom klubben den sista tiden.
Har killen problem så måste ju klubben stå bakom honom och hjälpa
till, men samtidigt så måste man ju markera att det inte är OK.

Tråkigt när våra ungdomars förebilder inte är några förebilder.

"Stämmer det att du röker gräs varje dag?
- Jag kommer inte ihåg vad jag sagt, men de som känner mig vet att det
inte stämmer. Förhör man någon som är så berusad att han knappt kan
prata, är väl frågan om hur mycket tillit man ska sätta till det."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0