Uppladdning inför Storvreta-AIK

Helt ensam hemma i huset en stund, det känns konstigt efter ett par dagar med
huset fullt. Jag njuter av friden just nu, men det kommer att bli tomt när alla har
åkt hem till sitt igen.

                              

Nu är det snart dags, returmöte Storvreta-AIK.
Gissar att det är två riktigt laddade lag som kommer att springa in i ett Fyrishov
med fullsatta läktare(?).
Det ser i alla fall ut så på hemsidan, många förköpta biljetter.

Mångas ögon kommer ju att riktas mot Daniel Bengtsson idag, nu när han gör
sin riktiga debut med matchstart. AIK's målvakt Patrik Jansson har ju spelat i
Storvreta tidigare, här skriver han om en av sina matcher i Fyrishov.
Jag hoppas och tror att Daniel får en bättre debut inför hemmapubliken, men det
skulle ju inte göra så mycket om Patrik får tömma kassen ofta.

Lite av Fredrik Holtz tankar inför matchen kan du läsa här.

Jag har fått höra att jag försvarar vad Viktor gjorde i förra matchen mot AIK.
Att han sparkade Gillek i huvudet går ju inte att prata bort, och det försöker jag
inte göra heller. Men jag har väldigt svårt att tro att det var meningen att det
skulle bli så. Och jag tror inte det finns någon målvakt som skulle ligga kvar och
bara vänta på att spelaren som springer rätt in i målet ska behaga att resa sig
upp, jag tror nog att även AIK's målvakter skulle försöka ruska av sig den
spelare som ligger över dom.
Att det sedan blev så olyckligt att Viktors fot hamnade i Gilleks huvud är bara att
beklaga, det går inte att göra ogjort och Viktor kommer att straffas för det.

Att Stefan Forsman kommer att sluta som tränare för Storvreta efter den här
säsongen kom inte som någon överraskning, det har han aviserat för klubben
tidigare. Men visst vore det trevligt om hans sista match får gå i Globen?

Undrar hur funderingarna går, vilka som kan vara aktuella som ny tränare?

                           

Ni som av någon anledning inte kommer att ha möjlighet att ta er till Fyrishov
till kl 16.00 kan följa matchen här.

Må bästa laget vinna och må det vara Storvreta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0