Storvreta, bäst i Sverige

 

Storvreta IBK
, svenska mästare 2010.
Smaka på den, visst känns det helt underbart.

Vår resa mot Globen idag började med väntan, vi fick sitta i bussen och
vänta på att UNT skulle komma och ta en bild. Det gjorde att vi kom till
Globen när det var några minuter kvar av andra perioden av damfinalen, 
som Rönnby vann efter straffläggning.
Grattis Rönnby!

*     *

Jag fick tillfälle att hälsa på Ingrid, kul att ses.

*     *

Hur tänkte den som kom på att det vore en jättebra idé att låta någon plåga
fram nationalsången på elgitarr?
Hur tänkte han?
Det var bara olidligt pinsamt och opassande.

*     *

Tvärt mot vad alla experter har trott så är det nu Storvreta som står som
svenska mästare. Det är stort, så sjukt stort!

Läs mer om matchen här, här, här, här och här eller på något annat ställe.

Jag orkar inte skriva något om matchen, jag vill bara säga att jag är så
otroligt glad för killarnas skull. Att dom har kämpat sig fram till SM-guld.
Jag har under hela säsongen sagt att det här, det kommer att bli vårt år.
Och vilket säsong det blev, tack alla killarna för det.

Vilken sorti han gör, Stefan Forsman.
Tänk att få sluta med en guldmedalj runt halsen, det är stort.
Tack för dom här åren, Stefan!

 

 

 

 Foto: Annette Bohlin

Kl 14 i morgon söndag gratulerar Uppsala Kommun SM-guld genom att ha
en cermoni på Vaksala torg.
Det är helt otroligt att kommunen gör något sånt och uppmärksammar
oss på det sättet.
Kom och hjälp oss ge killarna ett härtligt mottagande när dom kommer
till staden med guldmedaljerna om halsen.

Kom dit vet jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0