Mot Globen

Mina biljetter hamnade till slut i Trollhättan, efter en del strul med folk som tydligen
inte har lärt sig hur man beter sig.
Nu slutade det i alla fall bra med att det är en glad kille som går gå upp tidigt på
lördag för att åka bil upp till Stockholm.
Kör försiktigt och jag hoppas ni får en bra dag i Globen!

         

Jag satt precis och läste Kimmos blogg och jag kan delvis hålla med honom:

"Jag beklagar, men Globen kommer inte bli detsamma utan det blå tåget...
inte ens i närheten tror jag. Publiksiffran kommer säkert att bli densamma,
men av de 14-15 000 som finns i och runt arenan kommer högst ett par hundra
att verkligen hålla på ett lag som spelar. Resten är bara där för att käka popcorn,
kolla på nya klubbor och se landets två bästa lag göra bokslut på ännu en säsong."

Kimmo har ju rätt i att det kommer inte bli detsamma utan det blå tåget.
Dom som har rutin på det här med att organisera finalresor till Globen och där
publiken har sina finaltröjor som dom använt från år till år.
Vi i Storvreta har inte varit med om detta förut, det blir en helt ny upplevelse för
oss att få se vårat lag spela final.
Men Kimmo, du har då tokfel i att högst ett par hundra av publiken i Globen verkligen
kommer att hålla på ett av finallagen.
Storvreta IBK har under sista veckan sålt ca 1200-1300 finalbiljetter och vi är uppe i
minst 10 bussar med supporters.
Lägg sedan till alla som köpt sina biljetter sedan tidigare, vi kommer att sitta runt
hela Globen för att heja fram våra rödklädda killar.

Kimmo ska ju vara på plats så han får med egna ögon se det röda tåget som
kommer att finnas på plats i Globen.
Vi kommer antagligen inte att vara lika samstämda och välsjungande som det blå
tåget har varit, men jag lovar att vi kommer att bli bättre och bättre för varje år.
I år är vi nybörjare på detta,men vi kommer att göra vad vi kan för att stötta
vårt lag genom finalen.

Theo Blanco, denna veckas Stafettbloggare på unt.se, hade den här hälsningen
till spelarna:
"Inför matchen dröm om ditt bästa spel du någonsin gjort tidigare,
dröm det om och om igen, dröm om alla situationer som du tror att du skall hamna i,
dröm om din bästa assist, dröm om hur du skall komma smidigaste förbi din
motståndare i Täby (Du vet väl vem han är) dröm om ditt bästa mål, och dröm om
det spel som du alltid har velat göra.
And believe me -all your dreams will come true…"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0