Plast

Jag var till Fyrishov idag för att se Sirius spela träningsmatch mot AIK.
Jag hade förväntat mig en match där AIK skulle dominera, men riktigt så blev det ju inte. Slutresultat blev 5-3 och Sirius var det bättre laget, AIK var mycket tamare än jag hade väntat mig.
Alexander Egebrant verkar vänta sig en tuff säsong, eftersom han gick in så hårt i det mesta han var inblandad i under matchen. Jag tyckte inte det såg ut som att han behöver öva så mycket mer på att spela hårt, han klarar det så bra redan nu.
Läs matchreferat från UNT här.

Något som är för mig en gåta är hur i hela fridens namn Storvreta kunde släppa Billy Nilsson, poängkungen från Gävle. Han provspelade hos Storvreta men av någon outgrundlig anledning så valde man att inte skriva kontrakt med honom, och nu glänser han i Sirius i stället.
Varför låter man en sådan kille slinka ur nätet? Det skulle jag bra gärna vilja ha ett svar på.


Storvreta spelade samtidigt första matchen i Europacupkvalet i Helsingfors, schweiziska Tigers Langnau besegrades med bekväma 7-3. Läs vad Storvretas hemsida skriver här och vad UNT skriver om matchen här.
Eftersom Storvreta efter andra perioden hade en ledning med 7-1 så är min gissning att man valde att ta det lite försiktigare i sista perioden och spara krafterna till den avgörande matchen mot Tapinilan Erä i morgon.




Kommentarer
Postat av: Peter

Är du säker på att Storvreta "släppte" Billy? Det kan ju vara så att han "valde" Sirius..

2010-08-29 @ 09:37:33
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Mona

Klart du har rätt Peter, det kan ju vara så att Billy valde Sirius.

Men då tycker jag att dom som förhandlade från vår sida gjorde ännu en miss inför den här säsongen.

2010-08-29 @ 11:33:08
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0