Behöver innebandyn konflikter?

Jag läste en lite underlig krönika på innebandymagazinet.se.
Magnus Fredriksson tycker att det behövs konflikter i innebandyn.
Till viss del så förstår jag ju vad han menar, det får inte vara för mesiga matcher
utan känslor. Helt klart, det är ju inte så där jättekul att titta på matcher där inga
kämpar och har viljan.
Men så tappar han mig helt när han säger att det var "befriande att se Patrik Edgrens
fäktning i Siriusbåset i senaste TV-matchen".
Befriande att se att en lagkapten slår klubban i huvudet på en motspelare som sitter
på bänken? Vad menar karln?

Jag är ju inte så blåögd att jag tror att Berggren inte kom åt Edgren på något sätt,
det gjorde han säkert. Men att svaret på det skulle bli att Edgren satsar med klubban
och klappar till, det är helt oacceptabelt.
På TV-bilderna såg vi ju hur han verkligen snurrar runt och klappar till.

Behövs konflikter?
Konflikter är för mig inget positivt, men visst ska det vara känslor med i matcherna.
Spelarna måste vilja vinna och vilja offra sig för att göra det.
Men att göra det genom att skada andra kan inte vara rätt väg.

Nu vet jag ju precis vad det kommer för svar från AIK:arna.
Klintsten då? Ja, Klintsten gjorde en dumhet och det har han fått sona.
Han fick nog sina fiskar varma av Stefan Forsman, det kan ni lita på.

Nu spelar det ju egentligen ingen roll i vilket lag Edgren spelar, oavsett i vilket lag
man spelar så får sådana här saker inte förekomma.
Och lagkapten blir man för att man ska vara ett föredöme för sina medspelare, eller?




Kommentarer
Postat av: Peter

Nu snodde du ju mitt bloggämne för kvällen, haha

2010-01-19 @ 21:23:19
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Mona

Vi kan dela på det, Peter :o)

Jag tror att du har nog en hel del mer att säga i ämnet.

2010-01-19 @ 21:33:32
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Jenny

Läste det du skrev om att du är blåögd vad det gäller att berggren inte gjorde något. Jag är nog faktiskt villig att faktiskt tro det som du gör, med tanke på att Edgren enligt AIK's hemsida, är anmäld till disciplinnämden även av warberg. Hoppas han får ett kännbart straff, behövs nog för att han ska tänka över hur han agerar på plan.

2010-01-21 @ 22:30:12
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Jenny

Läste fel om Edgren på AIKs hemsida. Är tydligen Egerbrant. Men ändå att två spelare från samma klubb blir anmälda till diciplinnämnden talar mycket för hur en del AIK-spelare agerar på planen, även om de flesta av dem spelar sjysst.

2010-01-21 @ 23:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0