Rabarberpaj och seger

Mat i magen hos svärmor och sedan match, Storvreta-Linköping.
Svärmor bjöd på rabarberpaj, det var ju inte helt fel kan jag tala om.

Matchen då, vad ska man säga om den?
Första perioden slutar 0-0 trots att Storvreta har spelövertag men inte får in bollen i målet. En gång går den faktiskt in, men då blåser domaren för hög klubba. Jag tror att domaren kom på att han faktiskt hade några hög klubba på lager som han måste bli av med, för det blev några sådana idag.
Annars så gick skotten på målvakten, i burgaveln och Linköpings målis gjorde riktigt fina räddningar. Han var en rackare på att rädda med hjälmen, vet inte hur många bollar han slog bort med huvudet.

Så 6.42 in i andra lossnade det.
Proppen går ur och det blir fyra mål på tre minuter och sedan är det ju ingen tvekan om hur matchen kommer att sluta. Slutresultatet blir 8-3 och då släppte vi in två billiga mål på slutet.

I slutet av matchen händer också något som jag gissar dom flesta på läktaren missar eftersom vi följer bollen, mitt på planen ligger Linköpings Martin Karlsson och vrider sig i fruktansvärda plågor och Örjan Skogström blir utvisad i fem minuter.
Någon i Linköping verkade ha helande händer för strax efter så lyckades den skadade med att göra två assist, bra jobbat.


Fredrik Holtz, tvåmålsskytt i matchen                                         Foto: Jesper Mattsson 


Linköpings Martin Karlsson i plågor?                                           Foto: Jesper Mattsson

*     *

Hem efter matchen och så snabbt iväg för att träffa "mina" killar från Storvretadagarna.
Kul att träffa dom igen, det var ett bra tag sedan vi sågs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0