Vi ska till Malmö!

Jädrar vilken match det var igår!
Jag var sjukt nervös inför matchen, svettig om händerna redan innan det började.
Och inte blev det bättre av att vi låg under efter första perioden, inte bara nere på planen utan uppe på läktaren också. Rosaklädda Falunsupporters hördes tyvärr mer än oss andra ett tag.

Underläge med 3-0 och oron började krypa sig på, tänk om det inte går vägen.
Men så hände något och vi började plötsligt spela så där som vi alla vet att vi kan spela.
Så där som man spelar när man är Storvreta och regerande svenska mästare.

Vilken stämning det blev i hallen när även publiken på drygt 2500 personer kom igång och hjälpte till som en sjätte spelare på planen. Jublet när dom åtta målen började rulla in, sången om att "Vi ska till Malmö".

Nu är det alltså dags igen på lördag, dags att försvara guldet.
Den här gången möter vi Dalen från Umeå, ett Dalen som sparkat undan slutspelsspöket och nu tror sig kunna besegra oss.
Allt kan hända i innebandy, men jag tror inte att Dalen tar oss.

Nu ser vi fram mot en trevlig helg i Malmö, förhoppningsvis så har vi bucklan med oss hem till Uppsala igen.

Just nu har jag fler biljetter till finalen än jag behöver.
Är det någon som är utan så kan ni hojta till så kan vi kanske göra en affär.


Kommentarer
Postat av: Håkke

Tjena!

Ligger liksom i luften att GULDET ska till Norrland....ler

Tror faktiskt att innebandyn skulle må bra om guldet drar norrut, för engång skull.



Fast och andra sidan.... Guld ska man förtjäna...

Lycka till,Mona!

2012-04-18 @ 16:32:41
Postat av: Mona

Hej Håkke!



Jag som trodde att GULDET skulle längre norrut när Granlo tar hem det :)



Tack, jag hoppas att vi kommer att förtjäna det på lördag.

2012-04-18 @ 17:09:01
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0