Fler i familjen


Det känns lite konstigt att vara fler i familjen igen, att ha ett "barn" i huset.
E har ju i princip inte bott hemma på 2,5 år och nu är hon här igen.
D brukar ju inte dyka upp förrän det är läggdags, om han nu kommer hem.
Men E kommer hem och finns här med oss, trevligt men ovant.
Hon är ju en väckarklocka också, det blir inga långa sovmornar när hon
ska sticka till jobbet strax före kl 9.
Jag vaknar ju när hon kommer ner, hur gärna jag än vill sova.
Ja ja, man ska väl inte sova bort semestern antar jag.

Idag har jag i alla fall bakat en tårtbotten.
I morgon ska jag få till en sockerkaka och en rulltårta också,
sedan får det bli köpebröd utöver det.
Jag bakar goda bullar, men jag orkar inte ta tag i det projektet nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0