Svarta bajspåsar...


Pappas och mammas hus ligger ganska nära en campingplats och
när vi går våra promenader så passerar vi oftast den.
Jag vet inte om det jag retar upp mig på utförs av camparna, men det
ligger ju nära till hands att tro det.

Längs vägen ligger det fullt med svarta små hundskitspåsar!
Fulla med hundskit!
Folk gör sig alltså besväret att stå och vänta medans hunden gör det
den ska, plockar upp skiten i lilla svarta hundskitspåsen för att sedan
kasta påsen vid vägkanten.

Varför man så?
Får hundskiten ligga kvar där den ligger så går den ju i alla fall in i
kretsloppet igen och försvinner så småningom, hur ska den kunna
försvinna när den ligger där inne i sin lilla svarta påse?
Tror folk att det är OK att göra så?

Jag får nog ligga och lurpassa någonstans, invänta någon som gör
på detta viset.
Tänk vad förvånade dom ska bli när jag springer efter dom och ropar:
- Du glömde något! och kastar över den lilla svarta påsen till dom.



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag sa samma sak till Y härom dan. Hur tar man sig tiden att plocka upp skiten och sen bara lämna den där?! Då kan man lika gärna lämna skiten så förmultnar den. Idioter!
Puss!

2007-07-29 @ 15:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0