"Ni måste fan bo på landet"

För ett par veckor sedan var jag ute på Flustret med en kompis.
Det var väl inte den roligaste kvällen jag haft ute, men vi hade trevligt.
Förundras över alla konstiga människorsom finns ute,
det är alltid lika kul att studera folk på lokal.

Vi sitter i godan ro och pratar när det kommer fram två pratglada killar,
dom slår sig ner hos oss och påbörjar en stor utfrågning.
Eller det var väl snarare så att en av dom pratade och den andra försökte dämpa honom.

Det var i alla fall 20 frågor om allt mellan himmel och jord.

- Är du gift? frågar han.
- Ja, visst är jag.
- Har du barn?
- Japp, det har jag.
- Hur många då?
- Jag har tre barn, svarar jag och ser hans ögon växa.
- Tre barn? Har alla samma pappa?
- Klart dom har samma pappa, svarar jag.
- Det är väl underbart! säger han drömmande.

Sedan vänder han uppmärksamheten mot min kompis.
- Har du också barn?
- Ja, tre stycken, svarar hon glatt.
- Alla med samma pappa? frågar han
- Jajamen!

- Ni måste fan bo på landet, säger han alldeles upprymd.
- På landet? Varför tror du det?
- Tjejer som bor i stan och har tre barn, dom har alltid tre olika pappor också.
Så ni måste fan bo på landet!

Det gav oss ett gott skratt, det kan jag lova!

Under tiden killarna satt och pratade med oss, 
blev vi utstirrade av några unga blondiner i baren.
Det visade sig att dom krävde killarnas uppmärksamhet,
så min väninna och jag kunde återgå till vårt.

Nog för att vi bor lite utanför stan, men på landet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0