Tyst och lugnt på bussen

Kollade som vanligt på webben om det var några förseningar för tåget i morse.
Såg att tåget skulle komma sent till min station så jag gjorde mig ingen brådska.
vilket resulterade i att tåget kom precis när jag kom cyklande.
Sur fick jag vända cykeln hemåt igen och ruska liv i gubben.
Han fick hjälpa till och flytta runt bilarna så att jag kunde ta sonens bil in till stan.
Där tog jag Swebuss till Stockholm, hade ju ett laddat kort så det kändes inte lika
illa som om jag hade fått betala SJ-biljett.

Vilken njutning det är att åka buss på morgonen!
Det är tyst och lugnt och tar drygt 50 minuter, så skönt.
Hem däremot orkar jag inte med bussen, då tar det längre tid och det är ofta lite
stimmigare. Men nu i morse kunde jag ju tom slumra en stund.

Känner mig som en raggarkärring när jag kör sonens bil.
Tur att jag bara behöver köra den till verkstaden i kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0