Bandet går..... och olycklig olycka

Stefans lag: Lotta Engberg & Amit Paul
Puttes lag: Britta Bergström & Andreas Lundstedt

Det var laguppställningen igår när vi var på inspelning av "Så ska det låta"
Kanske inte riktigt dom lagen jag hade hoppats på, men det blev en trevlig stund.
Det märks att Lotta är gammal i gården, en rutinerad och duktig tjej.
Och Andreas, han är ju bara så bra. Sjunger bra och dansar hur bra som helst.
Amit var en trevlig överraskning, hade ingen som helst uppfattning om honom tidigare
men det är också en duktig kille. Han har ju också hunnit vara med ett tag trots att
han inte är så gammal.
Britta är en av dom tjejerna man ser i bakgrunden men som man aldrig lägger
märke till. Vet inte om hon tänker flyga solo nu..........

Efter inspelning åt vi en god middag på Frippes vid Dramaten.

Fick skjuts till Upplands Väsby och trodde att jag hade missat tåget precis,
såg till min glädje att det stod kvar på perrongen och inväntade pendeltåget som
var försenat. Glad i hågen kunde jag sjunka ner i sätet och åka hemåt.
Med facit i handen så hade jag nog hellre sett att pendeln hade kommit i tid och
att jag därmed hade missat tåget, eftersom förseningen berodde på en olycka
som skett under kvällen där en ung pojke förolyckats.

Vad hade det gjort om jag hade fått stå och vänta en stund på perrongen?
Tänk att behöva få det samtalet där man säger att din 15-åriga son finns inte mer.
Han förlorade sitt liv när han sprang över tågspåret med sina kompisar.

Jag kan inte förställa mig hur det skulle kännas att få det beskedet.
Hoppas hans familj har människor omkring sig som kan stötta dom i sorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0