"Tänkte inte på det"

Cyklade hem från stationen i hällregn igår, med ett litet vidrigt paraply som bara
ville vända på sig. Hade bråttom eftersom jag skulle in till stan direkt.
När jag svänger in hemma ser jag maken sitta fridfullt framför datorn vid köksbordet,
på frågan om det inte hade varit lämpligt att komma och hämta mig får jag svaret:
"Tänkte inte på det"
Vad säger man då?

Det kändes i alla fall inte lika kallt i morse, trots att jag glömde murvan.
Hoppas jag slipper regnet när jag ska hem bara.

Nu ser jag fram mot en slapp och slö helg med en dos av innebandy.
Det finns inget annat i kalendern, så skönt.
Vem vet, jakten på nya soffor kanske fortsätter........




Kommentarer
Postat av: Jonte

Då tänker vi till nästa gång, ett bra svar!

2007-10-12 @ 18:12:38
URL: http://jonteohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0