Hemma

Så är vi hemma igen.
Vi landade vid 15.30-tiden och körde hem för att kasta in väskor och hämta King,
sedan plockade vi upp Emma vid jobbet och fortsatte hem till farmor för att gratulera henne
på hennes 77-årsdag.
Nu går tvättmaskinen och jag ser inte fram mot att behöva stiga upp före kl 5 i morgon bitti.

Vi ha haft en härlig vecka, med mycket sol.
Kvällarna har varit varma, men dagarna har varit precis så soliga som vi ville ha dom.
Det blåser ju ganska så kraftigt på Rhodos och eftersom vi bodde på vindsidan så gick det
inte att vara nere på stranden, utan det blev lata dagar vid poolen.
Det märktes tydligt att säsongen inte kommit igång ännu, mycket som inte är öppet och man
ser hur det överallt förbereds inför turistinvasionen.
Hotellet vi bodde på var kanonbra, Hotel Dionysos, men med fyra stjärnor så borde det ju
vara bra också.

Jag sa häromdagen att jag har haft tur som inte fått herpes under resan, det brukar ju komma
som ett brev på posten när jag kommer till solen. Nu sitter jag här med rinnande ögon och näsa
och känner pirret i läppen, så det blir till att ta fram herpesmedicinen i alla fall verkar det som.

Dags att tömma tvättmaskinen och mental förberedelse inför att jobba igen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Välkommen hem och välkommen till Jurrasic Arc (jobbet ifall du undrar). Jag har varit på Rhodos EN gång i mitt liv och vi bodde på Hotel Dionysos!!! Det var en mycket fint hotel vill jag minnas. :)

2008-04-28 @ 07:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0