Mera gnäll..... oljud på tåget

Eftersom jag tydligen är en gnällkärring så fortsätter jag väl på den inslagna vägen....

Hur låter det inne i folks huvuden?
I morse på tåget sitter det en man som ser ut att vara runt 30, han har lurar på sig och
"avnjuter" tydligen någon sorts hårdrock.
Problemet är att det är inte bara han som får "avnjuta" detta utan han bjuder oss alla
i kupèn på detta oväsen. Jag sitter någon rad bort, men det är som att han satt jämte
mig och lyfte på lurarna.
Jag kände att nu ska väl jag inte vara någon gnällkärring och klaga på oljudet, ingen
annan ser ju ut att lida av oljudet så jag biter ihop och försöker tänka positiva tankar.
När tågvärden passerar oss så ber en ung tjej henne att säga åt killen att dämpa ljudet,
så det var ju naturligtvis inte bara jag som satt där och led.

Varför gör vi så?
Varför sitter vi en hel kupè full med folk och lider för att den killen ska tortera oss med
oljud kl 6 på morgonen?
Tror jag ska börja vara den där gnällkärringen i alla fall och säga till nästa gång.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0