Kraft....

Regeringen vill öka antalet vindkraftverk från knappt 900 upp till 6000.
Såg ett reportage på TV idag också om att sätta ut vindkraftverk i skogen,
det låter väl som en alldeles utmärkt idé.
Vinden finns där, varför inte ta till vara den energin?
Jag tycker ju tom att det är vackert,
gillar när vi är i Skåne och jag får se vindsnurrorna stå på rad.



Jag var ju på säsongens första innebandymatch idag.
Såg Storvreta besegra ett väl kämpande Årsta med 5-1, kul att se två av dom nya
spelarna i målprotokollet direkt.
Jag förstår inte riktigt vitsen med att sätta ordinarie spelare på läktaren för att ta in
spelare från Storvreta U. Trodde att man har träningsmatcher för att spela ihop laget,
men Stefan säger ju att det viktigaste med dom här matcherna är att utveckla deras
samarbete med U-laget. Säger han det så är det väl så, vad vet jag.

Selle var nog extra taggad inför den här matchen, kan tro att han ville in och visa
att han är en spelare att räkna med. Allra helst efter att ha läst vad Max Holst sagt om
honom i UNT idag. Tyvärr hittar jag inte den artikeln på UNT, men Max sa att dom nya
spelarna i Storvreta var på uppgång medans dom som lämnat laget är på nedgång.

I morgon är det ny match, då mot Tyresö/Trollbäcken i Fyrishov.
Precis som jag trodde så får jag sällskap till matchen, bra med innebandykompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0