Måndagsnöje

Är lite förvånad över mig själv, glömde bort att det är innebandy på TV.
En period var redan spelad när jag kom på att det är ju Täby - AIK att titta på.
Ett hett derby, jag håller ju på Täby även om jag har en favorit i AIK.

Sov hårt i morse, L-P fick knuffa på mig när mitt alarm gick igång.
Det kan ju bero på att jag hade öronpropparna i, att jag inte hörde men jag hade
inte haft något mot att ligga kvar ett tag till.
Dagen rullade på ganska fort på jobbet i alla fall, kom hem 18.30 och då stack
L-P iväg på möte inne stan. Nu kollar vi som sagt på innebandy och sedan är
det dags för sängen igen. Det går för runt hela tiden, inte mycket mer än att
jobba och sova känns det som.

Har lite svårt att ha så stort medlidande med mäklarna, har dom varit lite smarta
så har dom väl lagt undan under dom goda åren. Det vet väl alla att det vänder
förr eller senare och då gäller det att kunna anpassa sig till det också.
Men det är klart, det är väl inte så lätt när pengarna bara har ramlat ner i fickan.

Nu rullar huvudena i "Baby P"-fallet i England.
Chefen för socialförvaltningens barnavdelning fick sparken och läkaren som
underökte Baby P två dygn före hans död utan att upptäcka hans allvarliga skador
har blivit avstängd.
Det hjälper inte Baby P, men det kanske hjälper nästa barn som drabbas.
För så är det ju hela tiden, det är alltid något barn som drabbas, någonstans.
Vi måste alla hjälpas åt och hålla ögonen öppna, vara uppmärksamma så vi
kan upptäcka om det händer i vår närhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0