Åka kommunalt vs egen bil

Nu ska man höja bensinskatten!
Men vad bra då!

Det passar ju jättebra eftersom man ska höja priserna på tåget också.
Om man nu vill att vi ska åka kommunalt, varför försöker man inte se
till att det funkar bättre att åka kommunalt? Det blir bara dyrare och dyrare
samtidigt som det fungerar dåligt, för att inte säga uruselt just nu.
Jag skulle spara TVÅ timmar/dag på att köra bil till jobbet.
Gissa om jag hellre skulle sätta mig i bilen och glida iväg i stället för att
klämma in mig på tåg som kanske tar mig till jobbet på den tid som
står i tabellen.
Nu har jag ju inte råd att ta bilen, så jag får fortsätta att sitta och svära och
sedan försöka urskulda mig när jag kommer fram till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0