Herpes, en förbannelse

Det vilar en förbannelse över mig!
Den har plågat mig i 40 år och det verkar inte finnas något slut på eländet.

Första gången jag drabbades var jag 7-8 år, då fick jag blåsor på hela läpparna
och inne i hela munnen.
Sedan dess har jag ett antal gånger per år fått utstå dessa j-v blåsor.
Numera finns det mediciner som lindrar utbrotten, men dom måste man börja
ta precis innan blåsorna behagar komma. Oftast får man en liten varning med
"pirr" i läppen, och då är det bara att kasta sig över tabletterna.

Det är ingen tröst att 70% av alla vuxna personer bär på viruset, det är ju på mig
det kommer upp svidande blåsor.

Det enda jag kan glädjas över är väl att det skulle vara ännu värre att ha den
genitala varianten.
Jag kanske ska vara glad och tacksam att jag har det på munnen och ingen annanstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0