Söndagsblandning

Vaknade vid halv tiotiden idag, skönt att få sova hyfsat länge.
Lite skillnad mot vardagarna när väckningen är vid femtiden.

Har inga som helst planer för dagen, det är också skönt.
Jo, en plan har jag allt.
Ska ta mig upp till djävulsmaskinen en stund, det har jag ju lovat Previa att jag ska
göra flera gånger i veckan *pust*

Här har jag ett bra argument att för att fortsätta ha skor med klack,
får kanske tom ta och börja använda klackarna oftare.
Tråkigt att det inte funkar med klackar när jag går till jobbet, det känns ju inte riktigt
som jag när jag klafsar fram i platta skor.

Undrar om den här killens kollegor uppskattade skämtet?
Skojar med varandra gör man väl på alla arbetsplatser, men skojar jag med mina
kollegor så riskerar dom i alla fall inte sina liv.

Riskerar livet gör man när man däremot om man arbetar under jorden i gruva.
Det måste vara otroligt pressande att arbeta i orterna under jorden, att veta att händer
något så är jag fast här nere. För att inte tala om hur pressande det måste vara för
familjerna till gruvarbetarna.
Nu har det hänt, en ung man har mist sitt liv vid ett ras i Kirunagruvan.
Enl arbetarna i gruvan så har man varnat gång på gång att det är saker som händer
med berget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0