Sovmorgon, inte helt fel

Hoppsan!
Vaknade och tittade på klockan, den var någon minut i nio och jag tyckte att eftersom
gubben fortfarande sov så kunde jag vila ögonen någon minut längre.
Helt plötsligt vaknar jag av att han går upp och klockan är elva.
Det var otroligt skönt att få sova ut.

Nu börjar det, i kväll är det första delfinalen i Melodifestivalen.
Jag tycker ju att det här är skitkul, har snabblyssnat på låtarna till i kväll och jag vet att
Amy går vidare.
Ska strax köra genom dom igen.

Den här gubben hade en lugn rumskamrat, han betalade ingen hyra men han gjorde ju
heller inget väsen av sig.  Läskigt att han kunde ligga så länge....

Gamlingarna i Stockholm som ska ringa och beställa färdtjänst hamnar numer i
Estland eller Lettland. Det är inte så konstigt, ringer jag vår Helpdesk på jobbet så
sitter dom på Irland. Men dom som svarar hos mig är svenskar och förstår vad jag
pratar om. Så är det tydligen inte här, utan gamlingarna har svårt att få personalen som
svarar att förstå vart det är dom vill åka.
Riktigt så ska det väl inte vara, sätt in svensk personal i stället.
Om man nu skulle hitta någon som vill flytta till Lettland och sitta där och jobba.....

Den här killen har det heller inte lätt, ett otroligt bråck som hänger ut från magen.
Men om han kan sluta röka när som helst, varför gör han inte det då?
Det måste ju finnas någon anledning till att läkarna säger att han måste sluta röka
och gå ner i vikt innan dom opererar. Klarar han inte att gå ner i vikt på egen hand så
får han väl ta hjälp. Det kan ju inte vara kul att gå med den där stora säcken hängande
ut ur magen, så ta tag i saken och hjälp dig själv.

"Jag ville inte ens skada henne"
Ändå slog han henne i huvudet flera gånger i huvudet med en bräda och avslutade det
hela med att vira ett resårband om hennes hals och dra åt.
Men skada henne, det ville han inte.

Undrar om jag kanske ska sätta på mig lite kläder och sedan äta frukost.
Eller blir det lunch?
Skit samma, jag är hungrig i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0