"Vänlig" hackare

Det finns tydligen "vänliga" hackare, svenskafans.com har haft besök av en hackare
som lagt upp en artikel om hur dålig säkerheten på sidan är.
Eller var kanske, nu har man täppt till dom hålen som hackaren påtalat.

Man har i alla fall bett alla sina användare att ändra sina inloggningsuppgifter.

Väldigt vad med kommentarer jag fick här och jag blir tom kallad idiot.
Spännande!
En hackare är väl aldrig vänlig, i så fall skulle den inte ta sig in överhuvudtaget.
Och det är ju svårt att veta vad den här hackaren gjorde när den väl var inne i
systemet.
Nog för att jag är blåögd, men visst förstår jag också att det inte är bra med
sådana intrång, men jag tycker i alla fall att det är lite kul att personen lade upp
en artikel om hur lätt det var att ta sig in.

Och du Chro, det här är inte mitt mest meningslösa inlägg.
Inte på långa vägar!


Kommentarer
Postat av: Vapor

Vänlig lr inte vänlig, han har uppgifter från personers konton han kan utnyttja, bara för att han erkänner att han hackat sidan så betyder inte det att han är vänlig, han kan mycket väl använda dessa uppgifter för annat behov. Polisanmäl killen! Om han vill vara vänlig hade han meddelat dem utan att hacka sidan först...

2008-02-21 @ 16:14:00
Postat av: Chrille

Det var ju genom att hacka sidan som säkerhetshålen blev upptäckta.. idiot.

2008-02-21 @ 23:00:58
Postat av: Chro

Var inte detta ett ganska meningslöst blogginlägg?
Och vapor du är ju bara dum i huvet. Polisanmäl vad ni vill, kommer ändå aldrig gå att spåra. Slösa polisresurser (behandla anmälan) på ett totalt ickebrott. Bra tänkt där.

2008-02-22 @ 02:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0