Tillbaka i vardagen

Tillbaka i vardagen igen, kan inte säga att jag längtat efter att gå upp kl 5, men nu är det bara
att bita ihop och tvinga den gamla kroppen ur sängen igen.
Det har varit så skönt att vara ledig och komma bort ett tag.
Och tänk, jag har inte behövt använda strumpbyxor på en vecka :o)

Jag har ju inte kollat i tidningar och sånt på en vecka och nu när jag går in på Aftonbladet
blir jag bara så ledsen av att läsa sånt här.
Hur lever vi om normala 7-åringar känner att dom måste banta för att duga?
Varför duger vi inte som vi är? Är vi bättre människor om vi är magra och taniga?
Jag tror nog att jag duger lika bra fast det finns för mycket av mig.

Ser att det diskuteras hur bra det är med etanolbilar också, för och emot.
Det är som vanligt svårt att veta vem som har mest rätt, det kommer väl fram klokheter
från båda sidorna. 
Det är väl så att vad vi än gör så får det konsekvenser för någon annan någon annanstans.
Mycket miljö nu, idag bestämmer EU vad medlemsländerna MÅSTE göra för miljön.
Man kan ju gissa att vi får dra ett tungt lass där, men ibland är det svårt att se hur det
lilla jag kan göra kan påverka helheten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0