Stackars kassörer

Stackars kassörer som ska ta leg av en 64-åring när han vill köpa cigaretter.
Vad är det för handlare som har sådana regler som dom anställda ska följa?
Naturligtvis ska det vara tvärnobb att sälja till barn/ungdomar, men någon
måtta måste det väl ändå vara.

Jag fick träffa en sovande Märtha idag, Bodils lilla sötnos ville inte vakna när
hon var och hälsade på i Arken.
Vad det är mysigt med en liten bebis, tur att jag inte kan bli smittad.

Lekte med tanken att åka ända in till Centralen i morse, men jag tyckte att det
såg ut som att det var uppehåll när vi kom fram till Karlberg så jag hoppade av.
Så fort dörrarna bakom mig började gå igen så insåg jag mitt misstag, men
då var det för sent att göra något åt saken.
Det var bara att gå i regnet fram till Arken, som tur var så spöregnade det inte.

Men ni vet väl vad dom säger, man blir vacker av regn.

Tog i alla fall ett paraply med mig när jag gick från jobbet och det fick vi
användning för när vi kom till Storvreta.
Det blev en till promenad i regnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0