Svettigt

Det är svettigt att sitta vid köksbordet och jobba, det finns ju inte riktigt samma
luftkonditionering här hemma i Storvreta som i Arken. Solen skiner in i köket så jag får sitta
bakom nedfällda persienner och jobba med svetten droppandes. Nåja.....

Jag skulle hjälpa Maria att ringa på en lägenhet idag, ringer ca 30 minuter efter det att
annonsen kommit in på Blocket och lägenheten är redan uthyrd säger killen.
Bra för honom men det här gör mig lite fundersam.
Skulle jag hyra ut en lägenhet så skulle jag ju inte göra det till första bästa som
hörde av sig.  Jag skulle nog ta in lite alternativ och träffa personen innan jag bestämde
mig för vem som skulle få hyra. Men så är det tydligen, det gäller att ringa som nr 1.

Såg på TV igår att dom har problem på Skara Sommarland med alla killar som badar
med kalsongerna på under badbyxorna.
Förstår inte riktigt det modet, men det kan ju bero på att dom så gärna vill ha byxorna
hänga nere på halva rumpan och då måste dom ju ha kallingarna på under för att inte
visa för mycket. Men det vore ju kanske bra om dom satte på sig rena fillingar när dom
ska bada, inte så kul för oss andra att bada i deras lämningar.

Läste precis i AB att jag kommer att bli olycklig nu.
"Kvinnor är oftare lyckligare än män när de är unga -
men med åldern blir förhållandena motsatta.
Det visar en studie gjord vid University of Cambride där forskarna har mätt ouppfyllda
drömmars betydelse för personers välmående. Studien visar att kvinnor generellt blir
olyckligare än män efter 48 års ålder. "
Men eftersom jag precis har fyllt 48 så dröjer det förhoppningsvis ett tag innan jag
börjar känna mig olycklig och missnöjd med livet.

En dag kvar att jobba  sedan är det dags för en veckas semester igen.
Hoppas att vädret håller i sig, annars vet jag inte om jag har lust att sitta hemma en
vecka och glo. Då åker jag nog och jobbar lite i stället.
Jag ska i alla fall passa på att göra hembesök hos fru Lejon någon dag, det ser
jag fram mot. Hon har lovat bjuda på saft.

I morgon sticker vi ut på landet, till Gudinge, på eftermiddagen.
Det är dags för sotarefest igen på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0