Äntligen, ABC-kortet på väg

Till hösten kommer en nyhet som vi pendlare har väntat på, ABC-kortet.
Ett kombinationskort som gäller både för UL och SL, dvs Upplands och Stockholms
lokaltrafik på ett bräde.
Det blir enklare och inte minst billigare med ett kort än att hålla på och springa på
två olika ställen och köpa korten.
Det kommer att finnas i fyra olika varianter, beronde på vilka zoner man ska åka till.
För mig betyder det 200:- i månaden billigare i månaden, kanske inte så mycket men
eftersom vi är två som åker så blir det ju i alla fall en hjälp.

Vilket skitväder vi har fått, det ser inte lovande ut inför morgondagens stor begivenhet.
Det är nämligen dags för årets grillfest i Dianelund med min gamla avdelning.
Men Margot brukar ha tur med vädret så det kommer säkert att vara strålande sol i
morgon, och är det inte det så får vi knöka ihop oss inne och ha kul ändå.

Ge mig 10% av det han får så slutar jag jobba direkt.
Eller vad sjutton, det räcker kanske med 5%.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0